Tjabba Tjena!

Emma här. Tänkte mest skriva lite hur min framtid ser ut. 

 

– Jag och Julia har tagit ett gemensamt beslut att flytta isär oss och våra hästar, och lämna allt med minnen och flaggan i topp.

– Jag kommer troligtvis flytta Artax till Grönadal i Nättraby som de ser ut just nu.

– Jag kommer även att flytta Marico till Grönadal, men lämna honom till hans ägare efter sommaren, då jag inte har råd med två hästar. Trots att de svider i hjärtat och själen så vill jag lämna tillbaka mina hästar med flaggan i topp. Så gör jag de som känns bäst.

 

Men detta hoppas jag kan bli en god nystart!

3 kommentarer

Under Uncategorized

3 svar till “Tjabba Tjena!

  1. Sandra stigsson

    Det finns ett stall i kallinge en bit från flyget. Anna sa att dom tar 300 kr på sommaren och 500 på vintern och så får man betala mat till hästen själv då är det lösdrift med ett ställe där dom kunde vara under tak. Skulle man ha box kostade det 800 på vintern + mat. Fast spån ingick. Dom har två padockar, en man kunde hoppa i och en annan. Jag tror det hette klintabäcken finns en hemsida. Kram sandra

  2. Tack så mycket gumman! Men de känns bäst att göra såhär, eftersom att min (läs vår) fjording gärna vill ha mycket motion så känns de bäst att ha honom i ett stall med ridhus. I Grönadal så finns ridhus, 2 paddockar och en box då såklart!
    Man betalar 1000:-/mån kallhyra, men då ingår in + utsläpp plus alla fodringar och tillgång till ridhus och paddockar.
    Sedan går de att köpa spån och hö på plats för en billig peng, så de känns ändå bäst att ha de såhär som de känns nu! 🙂

    Men tack ändå gumman! Hoppas du vill komma och hälsa på oss snart! Vi åker nu på fredag! 🙂

    Kram Emma

    • Sandra stigsson

      Ok ja det förstår jag 🙂 hoppas ni kommer trivas. Mamma ville med hälsa på honom nån gång i sommar 🙂 vi får höras av om någon dag 🙂 kram

Lämna en kommentar